OKLEJANIE AUT

OKLEJANIE AUT

Niezaprzeczalnie reklama na samochodach jest w dzisiejszych czasach jedną z najbardziej powszechnych i skutecznych form prezentacji treści reklamowych oraz informacyjnych. Kluczowa jest tutaj mobilność reklamowanych treści, która jest doskonałą metodą przy planowaniu kampanii reklamowej, albowiem ma ona ogromne możliwości dotarcia na nowe rynki, a co za tym idzie, do potencjalnych klientów.

Główne techniki wykonywania reklam na autach

  • grafiki reklamowe pełnokolorowe, drukowane w wielkim formacie
  • grafiki reklamowe – ploterowe (wycinane z folii samoprzylepnych)
  • aplikacje z folii wylewanych (większe przetłoczenia. Zróżnicowanie powierzchnie podkładowe).
  • aplikacje z folii monomerycznych (płaskie powierzchnie)
  • aplikacje z folii polimerowych (niewielkie przetłoczenia – nierówne powierzchnie)

Jaką technikę wykonania reklamy wybrać?

Zdecydowanie najtańszą formą oklejenia auta jest wykonanie aplikacji folii ploterowych. To typ reklamy, która tworzona jest poprzez nacięcie, wybrania, a następnie nałożenie folii bezpośrednio na karoserie samochodu. Są one projektowane bez elementów druku wielkoformatowego, dlatego też tą metodą wykonywane są najczęściej loga, napisy i wycinane detale bez grafik rastrowych. W tego rodzaju reklamach, zależnie od tego jakiej trwałości oczekujemy, stosowane są trzy najpopularniejsze folie: monomeryczna (na płaskie powierzchnie), polimerowa (na bardziej obłe powierzchnie), a także najbardziej zaawansowana folia wylewana (używana przy oklejaniu aut pełnym kolorem).

Forma reklamy w postaci wielkoformatowych wydruków na foliach to rodzaj oklejenia, który oprócz celu informacyjnego, zapewnia nam również efekt dekoracyjny realizowanej reklamy. Reklamy drukowane na foliach wylewanych, których najbardziej popularnym zastosowaniem jest oklejenie cało powierzchniowe – full-wrap. W tym przypadku treść reklamowa, tworząc nawierzchniowy przekaz wizualny, idealnie integruje się z elementami naturalnych przetłoczeń samochodu. W miejscach przeszklonych jest natomiast stosowana folia perforowana One Way Vision.