Ulotki

Ulotki

Ulotki reklamowe w dzisiejszych czasach są spotykane niemal wszędzie. Dobrze skonstruowane, o niebanalnym wyglądzie, efektywnie wzbogacą działanie reklamowe każdej firmy. Są one bowiem w stanie przekazać swoim potencjalnym odbiorcom, znacznie więcej szczegółowych informacji na temat świadczonych usług bądź oferowanych produktów, dlatego też są doskonałym dopełnieniem kampanii banerowej. Najpowszechniejszym rodzajem ulotki jest taka, która składa się ze zwyczajnej kartki papieru, zadrukowanej jedno- lub dwustronnie i mają one najczęściej format od A6 do A3. Bardziej skomplikowane są natomiast ulotki składane – najczęściej złożone są one na pół bądź „na trzy”. Przykładem jest m.in. kartka papieru A4 złożona na pół, która w efekcie zamienia się w ulotkę o wymiarze A5 o czterech stronach zadruku. Natomiast ulotki składane „na trzy” można złożyć na kilka sposobów. – najbardziej znany to w „Z-kę”, czyli w formie harmonijki oraz „C-tkę”, gdzie boki składane są do środka.

Co powinno cechować skuteczną ulotkę?

  • Konkretne określenie co reklamuje dana ulotka.

  • Widoczne dane firmy.

  • Należy zachować właściwą proporcję elementów graficznych względem tekstu.

  • Bezpośredni komunikat oraz profesjonalne zdjęcia, które zrobią świetne, pierwsze wrażenie na temat naszej firmy.

  • Ulotka musi być niezwykle estetyczna, a także pozbawiona jakichkolwiek błędów ortograficznych.

  • Warto do ulotki dodawać jakiś bonus np. W formie kuponu rabatowego, co zachęci odbiorcę do jej zatrzymania.

Rodzaje ulotek:

  • zwykłe oraz składane

  • gramatura papieru od 135 g/m2 do 300 g/m2

  • format od A4 do A7

  • kolorowe oraz czarno-białe

  • wersje premium np. pokryte lakierem dyspersyjnym